Kaupunkikävely 1600-luvun Kalmarissa

1600-luvulla koko Kalmarin kaupunki siirrettiin Kvarnholmenin saarelle, jättimäinen hanke, joka toteutettiin vastoin vastoinkäymisiä. Kaupunkikierroksen aikana opit lisää Kalmarin elämästä suurvallan aikakaudella ja Regal-laivan Kronanin kohtalosta. Kerromme kaupungin vilkkaasta elämästä, sekä kaupungin presidentti Grubbesta että teloittajan tyttärestä Margaretasta. Kuulet ihmisistä, taloista ja tapahtumista Kalmarin kaupungissa ja sen ympäristössä, kun suurvalta oli suurimmillaan. Opit myös lisää dramaattisista Scanian sodan vuosista, jolloin suuri kuninkaallinen laiva Kronan haaksirikkoutui ja vihollinen tuhosi rannikot.

Hinta esimerkki

Jopa 30 hengen ryhmälle.

Arkipäivä: 1 500 SEK (ilman ALV)
Arki-iltana kello viiden jälkeen: 1 800 SEK (ilman ALV)
Viikonloppu päiväsaikaan: 2 000 SEK (ilman ALV)

Lasten ryhmät, arkisin: 1 200 SEK (ilman ALV)

Ajankulutus

1 tunti

Kieli

Opas on ruotsiksi. Toteutamme kaupunkikierroksen englanniksi pyynnöstä.

Varaa kaupunkikierros

Varataksesi kaupunkikierroksen ota yhteyttä Kalmarin läänimuseon vastaanottoon varauspyynnölläsi kautta vastaanotto@kalmarlansmuseum.se tai 0480-45 13 00. Voit myös täyttää lomakkeemme. Palaamme vahvistuksen kanssa mahdollisimman pian. Huomaathan, että varaus on valmis vasta, kun olemme olleet yhteydessä toisiimme ja varmistaneet yhteisen ajan ja päivämäärän.