Storytelling – ett spännande sätt att utveckla platser och företag

WEBBINARIUM • TORS 30 SEPTEMBER • 09.00-12.00

PROGRAM

Isabel Lagos, Historieverket, Göteborg
Handfasta tips om hur du kan använda storytelling Isabel har en bred erfarenhet av att använda storytelling genom film, teater och på andra sätt. Hon delar med sig av tips om hur kan bygga upp communities för att nå ut med dina berättelser.

Susanna Rolfsdotter, Göteborgs universitet
Perspektiv på berättelser om kulturarv Susanna är fil. dr i etnologi. Bland hennes forskningsintressen finns narrativ teori, klass, kulturarv och materialitet som hon presenterar med ett populärvetenskapligt perspektiv.

Göran ”Snacke-Per” Johansson, Hönsalottas, Boda
Storytelling på Sveriges största luffarmuseum På Hönsa-Lottas museum förmedlas den unika historien om luffarna. Berättelserna ger ytterligare en dimension till ett stort antal fascinerande människoöden.

Tine Winther, verksamhetsledare Sagobygden, Ljungby
Berättelsernas styrka – konsten att nå din målgrupp Tine har länge varit aktiv i Sveriges berättarrörelse. Med en bakgrund inom socialt arbete har hon hjälpt många att skapa berättelser som bär, engagerar och berör.

ANMÄLAN & FRÅGOR
Seminariet är kostnadsfritt. Vi behöver din anmälan senast 28 september, den skickas till fredrik.wiebert@kalmar.se
Eventuella frågor skickas till fredrik.wiebert@kalmar.se eller maja.heuer@kalmarlansmuseum.se

MÅLGRUPP
Företag, föreningar och andra som är intresserade av kulturarvet.Sprid gärna denna inbjudan.

Unika historiska Kalmar län är ett samarbete mellan: Kalmar kommun, Emmaboda kommun, Hultsfreds kommun, Högsby kommun, Mörbylånga kommun, Nybro kommun, Oskarshamns kommun, Torsås kommun, Vimmerby kommun, Västerviks kommun, Kalmar läns museum, Region Kalmar län, Länsstyrelsen i Kalmar län, Linnéuniversitetet, Destination Kalmar, Kalmar läns hembygdsförbund och Ölands hembygdsförbund